ceea ce esti


Ceea ce esti – este in tine. Se citeste in ADN-ul tau.
Nu mai purtam haine ca sa comunicam etnia si varsta, pentru ca nu mai sunt atat de relevante. Putem cumpara costume si ne putem deghiza in: cowboy, bucovinean, batman, etc dar hainele nu ne vor da super-puteri.
Dincolo de politica (ce nu se face fara economie, adica geografie / resurse naturale + resurse umane), puteti intelege cat de usor se 'pierde' portul traditional. El a pierdut teren in fata altor oferte; alegerea oamenilor fiind influentata de pret / cost.
Pentru pierderea portului, tot oamenii sunt de vina. Ei au indraznit sa ajunga la o explozie demografica in sec 19. Din cauza oamenilor a aparut industrializarea. Tot din cauza lor, consecinta directa, a aparut DESIGN-ul, pentru a oferi produse de serie, la preturi mici, unei populatii cu venituri mici. Si fabrici de bumbac ieftin, la Manchester si nu numai. Si haine de-a gata.
Si nu toate femeile isi doreau sa stea la melita si la cratita. Au vrut si ele sa studieze, sa calatoreasca, sa zboare, sa faca medicamente, sa pledeze.
Progresul accelerat in tehnologie, ne-a adus beneficii pe tava, dar cu un pret. Si acum traim momente de cumpana. Nu ne pazeste nici etnia, nici educatia, nici stiinta, nici credinta. Resursele sunt cam pe sfarsite, apele si aerul otravit, specii de animale dispar an de an. Problemele de identitate nationala raman insa acolo unde sunt, in sec 19.
Etnografi, etnologi, antropologi, sociologi – vor studia cu ardoare tot ceea ce este de studiat – tot respectul ! Vor ramane marturii scrise inclusiv despre ce-am facut noi.
Ca sa fie insa si cine sa le citeasca, trebuie sa speram ca noile generatii de arhitecti, designeri, ingineri, IT-sti, medici, oameni de comunicare, marketing si vanzari – vor gasi solutii la criza de acum
Departe de birouri si biblioteci, academii si muzee, soarta planetei sta si in piete, in mall-uri si in tranzactiile de tot felul.
Ce alegem sa cumparam sau sa NU cumparam influenteaza toata planeta si toate formele de viata pe care ea le gazduieste.
De aceea niciodata n-am sa pretind interes in disciplinele mai sus mentionate. Pentru ca am deja o meserie: arhitect; o specializare: design si prin urmare, o misiune: sa gasesc solutii si sa aduc o schimbare in bine. Sa caut si sa ofer alternative si echilibru si stabilitate. In structuri care depasesc de mult ideea de stalpi si grinzi. In oameni.
Ceea ce am inceput in iulie 2012 a fost ceea ce stiam ca trebuie: o reactie impotriva consumerismului exagerat. Ce vor comenta etnografi, etnologi, antropologi, sociologi, semioticieni, academicinei despre asta – nu ma intereseaza. Au disparut rinocerii, dispar girafele. Dispar padurile. Fix de asta imi pasa. Iar daca voi, cosand camasi, v-ati schimbat macar putin obiceiurile si grija fata de planeta, misiunea mea a reusit :) Si in ADN-ul vostru se citeste : "OM".

#designhinking 

Comentarii