Omul
e masura tuturor lucrurilor pe care le imagineaza, le realizeaza si
le poarta. Iile nu fac exceptie. Fiecare femeie detine cheia
"tiparului" pentru iia sa; ea este anatomia proprie si se
exprima prin palmele si degetele sale.
Exact
asa cum descriau calatorii straini camasile romancelor (cu mult
inainte sa apara fotografia) si asa cum demonstreaza si imaginea.
Portul
romanesc a fost conceput pentru a impresiona si de aproape, prin
detaliu; dar si de departe, prin 'arhitectura' sa. Vazute de la
distanta, de unde nu poti citi toate simbolurile cu care au fost
investite, altitele marcheaza umerii ca pete puternice de culoare, cu
rol in definirea siluetei.
Pentru
a respecta aceste proportii trebuie sa executi un punct de cusatura
marunt (care, din pacate, nu se poate reproduce pe panza topita, mult
prea fina ce n-ar suporta densitatea broderiei)
Altita
era de-o palma. Ea se aseaza ca palma pe umar, in gestul atat de
cunoscut, pe care-l repetam, constient sau nu, in anumite momente.
Ganditi-va cand ...
Incretul
delimiteaza umarul, asezandu-se intre umar si biceps, suprapus cam
peste triceps.
Totul
se leaga; cu rost si firesc.
Fie
ca luam in seama sau luam in deradere toate credintele legate de
altite, merita sa ne informam si sa decidem in cunostinta de cauza.
In
povestioara unui prieten, este vorba despre o femeie cu grad inalt in
armata sovietica, ce ajunge sa puna mana pe un furou de matase si,
nestiind ce este de fapt, il imbraca peste uniforma si defileaza
mandra cu el prin tot orasul.
In
fine, defilam si noi cu ce putem.
Cat
despre iile cusute pe panza topita ... ne mai si adaptam; nu sunt in
stare sa gasesc o solutie prin care sa se respecte aceasta formula :(
Comentarii
Trimiteți un comentariu